Get Adobe Flash player

Odwiedza nas 39 gości oraz 0 użytkowników.

Wiosenny koncert w przyrodzie w klasie V b – uczymy innych

W kalendarz imprez naszej szkoły wpisują się obchody Pierwszego Dnia Wiosny. Z tej okazji zaproponowałam uczniom klasy V b przygotowanie i przeprowadzenie lekcji na temat „Wiosenny koncert w przyrodzie”. Do wykonania zadania zgłosiły się dwie dziewczynki Klaudia Piwowarczyk i Alicja Handzlik. Odbiorcami zajęć byli pozostali uczniowie tej samej klasy – 28 osób oraz uczniowie klasy III b – 27 osób.

lekcja5b2016_1.jpg - 88.00 KB

lekcja5b2016_2.jpg - 98.74 KB

Dziewczęta przygotowywały się do zajęć dziesięć dni. W tym czasie wykonały: wiosenny koszyk z zagadkami w formie krzyżówek, kolorowanki kwiatów i ptaków, kolorowe puzzle ptaków, przygotowały prezentacje multimedialną na temat „Wiosenny koncert w przyrodzie”, wydrukowały zdjęcia roślin i zwierząt symbolizujących wiosnę, przygotowały elementy do zabawy w „Ciepło–zimno”, nagrały odgłosy zwierząt. Podział zadań wynikał z indywidualnych predyspozycji dziewczynek. Wspólnie natomiast ułożyłyśmy scenariusz przebiegu zajęć, dziewczęta podzieliły się zadaniami i ustaliły kolejność prezentowanych informacji.

lekcja5b2016_3.jpg - 71.83 KB

Najważniejszymi celami zrealizowanymi na lekcji było:

Uczniowie:

  • są świadomi zmian następujących w przyrodzie w związku ze zmianą pór roku,
  • dostrzegają cechy marcowej pogody,
  • posługują się pojęciem pozorna wędrówka Słońca przy opisie dnia i pór roku,
  • wymieniają ptaki zwiastujące wiosnę,
  • wiedzą jak zachowują się zwierzęta z nastaniem wiosny,
  • rozpoznają rośliny zakwitające wczesną wiosną i wiedzą, które są pod ochroną,
  • wiedzą, kiedy rozpoczyna się kalendarzowa wiosna,
  • rozróżniają ptaki: bociana, jaskółkę, szpaka, kukułkę, skowronka, pliszkę, wilgę,
  • są wrażliwi na piękno przyrody,
  • wykorzystują wiedzę i doświadczenie do opisu zjawisk przyrodniczych,
  • wykorzystują technologię informatyczną,
  • wykazują się zaangażowaniem w pracy.

lekcja5b2016_4.jpg - 89.24 KB

Lekcja ta zarówno dla uczniów jak i dla prowadzących zajęcia przyniosła zamierzone efekty, była ciekawa, uczniowie zdobyli wiele cennych informacji o wiośnie i bardzo dobrze odnaleźli się w nowej roli. Na podsumowanie zajęć i sprawdzenie, w jakim zakresie zostały opanowane podane wiadomości uczniowie wykonali kolorowankę wiosennych roślin, bardzo dobrze rozwiązywali krzyżówki, rozpoznawali portrety ptaków powracających wiosną, w ciekawy sposób odpowiadali na pytania podsumowujące. Uważam, że lekcja była poprowadzona bardzo dobrze, czasowo świetnie rozplanowana, wszystkie zadania udało się zrealizować. Widać było zadowolenie, uśmiechy na twarzach oraz zainteresowanie tym, co przygotowały koleżanki.

Wioletta Kumor
kwiecień 2016

Przejdź do góry
DMC Firewall is a Joomla Security extension!